17 març 2026
El proper 17 de març de 2026 a les 10:00 h, l’EduTech Cluster i el Kids Cluster organitzen una jornada conjunta per abordar la seguretat infantil i l’ús responsable de les eines digitals educatives.
La tecnologia forma part del dia a dia dels infants. Però… estem garantint entorns digitals realment segurs?
En els últims anys, l’ús de pantalles, xarxes socials i videojocs s’ha convertit en un element central en la vida de nens, nenes i adolescents. Aquest nou ecosistema digital ofereix grans oportunitats educatives, però també planteja reptes importants per al benestar emocional, l’atenció, la socialització i la convivència familiar.
En aquest webinar, Javier Feliz, psicòleg especialitzat en infància i adolescència i Director d’Operacions del programa terapèutic Desconecta, compartirà claus per identificar quan l’ús de la tecnologia és saludable i quan comença a esdevenir problemàtic. A partir de la seva experiència clínica treballant amb adolescents i famílies, abordarà l’impacte psicològic de les pantalles i oferirà estratègies pràctiques per promoure un desenvolupament digital més equilibrat.
Durant la sessió parlarem de:
Com està canviant el desenvolupament de nens i adolescents en l’era digital
Ús saludable vs. ús problemàtic de pantalles
Senyals d’alerta primerenca a la família i a l’escola
El paper de famílies i educadors en la prevenció
Estratègies per promoure el benestar digital
Després d’aquesta intervenció, Fernando Rodríguez, membre de l’equip d’Educo, presentarà les principals conclusions de l’informe “Niños de la llave III: La vida empantallada”, que analitza la realitat de la infància a Espanya que passa gran part del seu temps sola a casa i davant de dispositius digitals, així com l’impacte que aquest context pot tenir en el seu benestar i desenvolupament.
T’hi esperem!
ONLINE
Espai Catalonia Clusters Milà i Fontanals 14-16, 1er 6a, 08012 Barcelona
Powered and designed by Timtul